Åsna på Noas Ark

Noas Ark

Noas Ark är en djurgård som ägs och drivs av Onsala församling. Noas Ark är också en mötesplats för människor i alla åldrar som delar ett intresse och nyfikenhet för djur, natur och vår Skapare.

På torsdag förmiddag och vissa andra tillfällen är gården öppen för allmänheten. Övriga dagar är tiden avsatt för fritidsverksamhet, arbetsträning, skolsamarbeten och kyrkans barntimmar.

Grisar på Noas ark

Öppen gård på Noas Ark

Kom och träffa gårdens djur och njut av trädgården på Noas Ark. Lördag 23 mars kl 10-14.

Man med en sopborste i handen klappar killing på Onsala församlings djurgård Noas Ark.

Onsdagsklubben på Noas Ark

Noas Ark är hela församlingens gård. På onsdagar kl 10-12 är ungdomar och vuxna varmt välkomna att hjälpa till på gården och hitta nya vänner över en kopp kaffe.

Uppdukat frukostbord med bröd, kaffekanna, marmelad  mm

Frukost på Noas Ark

Välkommen att vandra på en Biblisk stig tillsammans med Louise Hedelius och Marianne Pleijel. Först frukost och sedan en promenad i Noas arks trädgård. Lördag 18 maj kl 9. Anmälan till marianne.pleijel@svenskakyrkan.se

Öppen förskola på torsdagar kl 9–12

På torsdag förmiddag är ni välkomna till Noas Ark. Här får ni träffa gårdens djur, ta en promenad i trädgården, leka en stund på lekplatsen, köpa hembakt fika eller kanske grilla korv på någon av våra grillar.

De flesta torsdagar kan barnen få åka häst och vagn eller rida en kort tur. Åldersgräns för häst och vagn är 2 år och för ridningen 3 år. Ibland matar eller borstar vi djuren. Vi har också en sångsamling där vi sjunger tillsammans och berättar ur bibeln.

På Noas Arks café kan du köpa hembakt fika eller korv med bröd för grillning. Ni kan även ta med egen matsäck. Vi fikar och leker utomhus. Caféet är öppet kl 9.00-11.30.

Under skolloven har vi begränsade möjligheter till samling, ponnyridning och turer med häst och vagn.

Lämna egna hundar hemma för att inte djuren på Noas Ark ska bli störda. Ledar- eller vårdhundar är givetvis välkomna.

Vi har begränsade möjligheter att ta emot besök från förskolor och grupper, bokningsförfrågningar av grupper görs på noas.ark@svenskakyrkan.se

Hitta till Noas ark

Klockaregårdsvägen 38, Onsala
tel 0300-299 68, 0730-37 29 21
e-post  noas.ark@svenskakyrkan.se

Swish

Nu kan du betala fika på Noas Ark med Swish. Vårt swishnummer är 123 131 33 11. Skriv Noas Ark i meddelandefältet.