Förskola med kristen profil

Öckerö församlings heltidsförskola ska vara rolig, trygg och lärorik för alla barn som deltar och lägga grunden för ett livslångt lärande.

Öckerö församling driver sedan 1996 heltidsförskola. På Öckerö och Hönö finns fyra avdelningar med närhet till härlig natur och hav. Förskolan har en kristen profil vilket innebär att vårt värdegrundsarbete genomsyrar hela vår verksamhet.

Verksamheten följer gällande styrdokument för förskola: SkollagenLäroplan för förskolaoch förskolans plan mot diskriminering och kränkande behandling .

Vi har egen kö till våra förskolor, avgiften för verksamheten är den samma som i kommunal verksamhet, maxtaxa. Ladda ner aktuella blanketter nedan.

Maten spelar en central roll på våra förskolor, den lagas från grunden av våra egna kokerskor. En väl sammansatt måltid ger barnen de bästa förutsättningarna för att orka en dag på förskolan. Här är vår matpolicy.

Har du frågor kring heltidsförskolan är du välkommen att kontakta förskolechef Kristin Utbult.

Hönö – Kyrkängen

Förskolan Kyrkängen ligger mitt på Hönö, bredvid Hönö kyrka. Här finns två avdelningar med mycket gemensam verksamhet.

Öckerö – Bullerbyn

Förskolan Bullerbyn ligger i "gamla prästgården” nära Öckerö kyrka. Verksamheten bedrivs i unika lokaler med en härlig utemiljö.

Personuppgiftshantering

Svenska kyrkan har stor respekt för din personliga integritet. Vår ambition är att aldrig lagra mer personuppgifter än nödvändigt och att följa gällande lagstiftning enligt dataskyddsförordningen. Här finner du information om hur vi i våra olika verksamheter hanterar dina personuppgifter.