Träffpunkt, Lena Andersson, Samtal
Foto: Eva Bergengren

Diakoni

Diakoni är kyrkans sociala arbete. Uppdraget är att genom delaktighet, respekt och ömsesidig solidaritet möta människor i utsatta livssituationer. Grunden för detta är Guds kärlek, som den möter oss i Jesus Kristus.

Öckerö församling vill skapa mötesplatser där människor kan växa, bli sedda och upprättade. Det finns möjligt att samtala enskilt med diakoner eller präster. Samlingar som till exempel Träffpunkter och Vuxendialog ger möjlighet till gemenskap, samtal och reflektion. Våra riktade samlingar vänder sig bland annat till dig som har sorg, vårdar en anhörig eller lever när någon som missbrukar eller är psykiskt sjuk. Du kan också välja att hjälpa till ideellt i Öckerö församlings sociala arbete.