Lokaler för uthyrning

Firar ni dop, konfirmation, vigsel eller vill ha begravningskaffe? I församlingen finns det två lokaler för uthyrning. Den ena är i Nosabys församlingsgård och den andra är gamla prästgården i Österslöv.

Nosaby Församlingsgård; Stora salen

Stora salen är en rymlig lokal där det finns mycket goda möjligheter att servera mat och tillaga kaffe. Porslin finns till utlåning. Linnedukar kan lånas till självkostnadspris för tvättning.

Lämpligt antal personer och kostnad

Stora salen är en lämplig lokal för upp till 100 personer. Att hyra lokalen en hel dag kostar 1500 kronor. Församlingsgården hyrs ut till församlingens medlemmar i den mån utrymme finns. Lokalen är ofta uppbokad av församlingens verksamhet, men fråga gärna om möjlighet finns.

Gamla Prästgården i Österslöv

Gamla kulturminnesmärkta Prästgården i Österlöv en en charmig lokal där det finns möjligheter att servera mat och tillaga kaffe. Porslin finns till utlåning.

Lämpligt antal personer och kostnad

Lämplig lokal för mellan 25 och 35 personer. Att hyra lokalen kostar 1000 kronor för en hel dag.

Ordningregler i samband med uthyrning

• Lokalerna ska iordningställas efter användning både vad det gäller städning och diskning. Lämna det som det var när du kom.

• Öl och vin får serveras som måltidsdryck. Starksprit får ej serveras.

• Nyckel avhämtas och kvitteras på församlingshemmet i Nosaby och återlämnas senast dagen efter uthyrning.

• Fler ordningsregler delges hyresgäst vid kvittens av nyckel.

• Vid bokning kontakta expeditionen i så god tid som möjligt.

Maria Evertsson

Expedition, Nosaby församling

Mer om Maria Evertsson

Bokar dop, konfirmation, vigsel och begravningar

Lokaler att hyra

Gamla prästgården

Gamla prästgården i Österslöv är Skånes äldsta bevarade prästgård och används till kyrklig verksamhet och uthyrning vid till exempel dopkaffe.

Nosaby församlinggård

Mitt i Nosaby ligger det mysiga och välkomnande församlinghemmet. Här är den centrala träffpunkten för hela församlingen och här ligger även expeditionen och lokaler för medarbetarna. Välkommen in!