Några flickor står bredvid varandra framme i koret i en kyrka och sjunger glatt.
Foto: Johannes Frandsen

Barn och ungdomar

Vi har verksamheter och aktiviteter för alla åldrar. Välkommen du också!

Barnverksamhet

Svenska kyrkan har många aktiviteter för barn och föräldrar. För de allra minsta finns det babykafé, rytmik och öppen förskola. Välkommen till våra barnverksamheter i Nosaby församling.

Två unga tjejer sitter och skrattar tillsammans.

Ungdomsverksamhet

Det finns många mötesplatser för dig som är ung i Svenska kyrkan. Här kan du spela sällskapsspel, göra läxorna, hänga och träffa kompisar. Eller varför inte prata om djupa frågor och engagera dig för något som du tycker är viktigt?

En blandad ungdomskör sjunger och klappar händer inomhus.

YBASON Gospelkör

Gospel och glädje hör ihop. Det är ett skönt gung, gemenskap och lovsång. Det engelska ordet gospel betyder evangelium som i sin tur betyder glatt budskap - och vi kan lova att det svänger när du sjunger!

En grupp ungdomar i svarta tjocktröjor gör freds-tecken med händerna.

Ungdomskör

Välkommen till en nystartad ungdomskör för dig som är 13- ca 20 år. Vi sjunger allt från klassiska julsånger till moderna poplåtar. Du kan själv vara med och påverka vad vi ska sjunga. Kom och prova!