Komminister till Kolmårdens församling

Är du en relationsbyggare och nytänkare med ett speciellt fokus på ungdomar? Då kan vår prästtjänst vara något för dig! Tillsvidareanställning 100% med tillträde efter överenskommelse.

Vi tror att du är en präst som tänker nytt och tar egna initiativ men du är även en lagspelare. Du tycker att arbetet med ungdomar är viktigt, du tar gärna skolkontakter och uppskattar arbetet med konfirmander. Du har förmågan att samverka både externt och internt. Dessutom kommer du att ha sedvanliga prästuppgifter så som att leda gudstjänster och andakter samt kyrkliga handlingar.
Du har din huvudsakliga arbetsplats i Ättetorpskyrkan i Åby men du är också del av ett större arbetslag i Kolmårdens församling. I Ättetorpskyrkan finns ett rikt gudstjänstliv som vi gärna fortsätter att utveckla tillsammans. Arbetslaget i Ättetorp består av präst, musiker, diakon, pedagoger och vaktmästare. Vi vill vara en välkomnande och utåtriktad kyrka.
Kolmårdens församling är en del av Norrköpings pastorat och består av både stad och landsbygd. Här finns både vacker natur och stadens utbud och puls. Församlingen har 40 medarbetare, varav åtta är präster. Kolmårdens församling har ett rikt och varierat musik- och gudstjänstliv. Hos oss kommer du att möta engagerade och positiva medarbetare.
För tjänsten krävs att du har körkort och tillgång till bil. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Upplysningar om tjänsten lämnas av vik församlingsherde Katarina Wändahl, tel.
011-24 10 29.
Facklig företrädare för Vision är Jens Lagnestam, tel. 070-311 72 00 samt för Kyrkans akademikerförbund Anna-Carin Gabelic, tel. 013-20 50 33.
Välkommen med din ansökan inkl. löneanspråk och sedvanliga handlingar till: Svenska kyrkan i Norrköping, Personalavdelningen, Box 263, 601 04 Norrköping eller via mail till nkp.rekrytering@svenskakyrkan.se senast den 2 november 2017.