Gift er i Stadstornet på nationaldagen!

Har ni funderat på att gifta er, men det har inte blivit av? Vill ni att er vigsel blir något utöver det vanliga? Gillar ni äventyr, älskar fantastisk utsikt och bangar inte för höga höjder? Nu arrangerar vi drop in-vigslar i Stadstornet under Norrköpings nationaldagsfirande i Olaiparken.

Välj att gifta er högst upp i utsiktstornet, på balkongen lite i mitten eller så kan ni förstås välja att viga er på markplan. Det är er stora dag och ni väljer! Vi lyssnar gärna på era idéer och önskemål.

I Norrköpings stadstorn har brandvakter stått och spanat under århundranden. Miljön inuti Stadstornet är lämnad orörd, precis som den såg ut för hundra år sedan. Här finns en unik miljö som sällan visas upp för allmänheten och ovärderliga kulturhistoriska värden. Läs mer om Stadstornet och titta på bilder inifrån tornet: www.svenskakyrkan.se/norrkoping/stadstornet

Drop in-vigslarna sker under nationaldagsfirandet i Olaiparken den 6 juni 11.00-14.00, med ett uppehåll klockan 13.00 då det skjuts salut ur Stadstornets kanoner. Det är lämpligt med oömma kläder och fotriktiga skor. Observera att det är smala och snirkliga trappor upp i tornet.

Glöm inte att beställa hindersprövning och ta med till vigseln. Den beställs enkelt på Skatteverkets webb. Ta också med legitimation. Vigseln sker i Svenska kyrkans ordning. Minst en av er måste vara medlem i Svenska kyrkan. Det är tillåtet att ta med max två gäster, men tyvärr är det inte lämpligt att ta med yngre barn upp i tornet.

Föranmäl er till S:t Olofs församlingsexpedition:
011-241400 eller stolof.forsamling@svenskakyrkan.se
Ni kan också komma förbi utan föranmälan.