Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Aktuellt i pastoratet

Händer i pastoratet.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Ogräs i rabatten

Gudstjänst för små och stora med färgsprakande barnmusikal. Söndag 21 april 11.00 Gamleby kyrka. Sång av barnkörerna från Gamleby och Loftahammar samt Himlaskoj från Överum.

Evensong

Aftonsång enligt engelsk tradition. Onsdagar 17.00 Gamleby kyrka. Start onsdag 3 april. Aron Nilsson med flera.

Afterwork

Musik på Gamleby kyrkans orglar. Fredagar 17.00 Gamleby kyrka. Start fredag 5 april. Aron Nilsson, Martin Danielsson med flera.

Temakväll - Kristendomens stora frågor

Föredrag och samtal med präst Mikael Alm. Onsdagar 18.00 Gamleby församlingshem.

Gudstjänst med musik

Välkommen till gudstjänst med musik.

Församlingsbladet

Pastoratets församlingsblad finns med i lokal tidning Gamlebyplatsen, som delas ut till samtliga hushåll i Norra Tjust pastorat.

Någon räcker över en kopp kaffe över ett fikabord.

Mötesplatser

Svenska kyrkan inbjuder till mötesplatser för alla åldrar. I våra församlingar finns många platser att mötas på. Tillfällen att möta varandra och Gud i samtalsgrupper, vid våra luncher eller pilgrimsvandringar m.m.

Verksamhet

Mötesplatser, sammankomster, aktiviteter, medmänsklighet mm - för alla åldrar.

En bukett med påskliljor och rosa tulpaner.

Påsk

Påsken är kyrkans största helg. Vi firar Jesu uppståndelse och liv. Här hittar du påskens gudstjänster, konserter och mötesplatser. Du kan också läsa om påsken och dess traditioner.

Nyfiken på Gud?

Läs om kristen tro