Veniat Johan Barkevall blir filmad i Högby kyrkas gamla predikstol
Foto: Anna Fendin Ahlström

Nordölands församling

Välkommen till Ölands nordligaste församling!

Böda kyrka från sydväst

Böda kyrka

Böda kyrka är vår nordligaste kyrka och här firar vi gärna familjegudstjänst men den är även en populär vigselkyrka.

Högby kyrka

Högby kyrka ligger intill rondellen i Högby (Löttorp).

Källa kyrka

Källa kyrka ("nya kyrkan") ligger längs väg 136 och har en speciell altartavla.

Persnäs kyrka

Troligen redan under 1100-talets första hälft uppfördes ett långhus och ett smalt kor i sten.

Hur du hittar till våra digitala sändningar

Här finns en kort beskrivning av hur du hittar till våra digitala gudstjänster, andakter och mycket annat om du är osäker på hur du ska göra för att hitta rätt på Youtube och Facebook.

Boka dop eller vigsel

Vill du döpa dig eller ditt barn på Öland? Eller kanske vigas i någon av de fina kyrkorna? Här hittar du kontaktuppgifter till oss. Du kan också boka direkt på webben.

Högby kyrka

Nordölands församlingsråd

Böda, Högby, Källa och Persnäs kyrkor

Svenska kyrkan på norra Öland

Svenska kyrkan är en mötesplats genom livet. Få hjälp, engagera dig eller delta i en aktivitet. Du är välkommen oavsett vem du är.