Konfirmation

Bli konfirmand - ett minne för livet! Är du nyfiken på dig själv och andra? Vill du träffa nya kompisar och prata om livet? Få en möjlighet att utvecklas - både som människa och troende.

Välkommen som konfirmand i Norra Gotlands pastorat! Vi på norr erbjuder flera olika grupper under läsåret 2023/2024 - Du väljer själv vilken du vill vara med i!
Välj en grupp där du bor, går i skolan, har kompisar - eller testa en grupp en bit bort!
Du kan välja en grupp som träffas söndagar/vardagar/läger, en ren lägergrupp, speedkonfa för dej som har fullt upp under läsåret (deltagare från hela ön), och enskild konfirmation. Har du funderingar på vilken grupp du ska välja, smsa/snapa gärna ledarna eller kolla med en kompis som konfirmerats hur det var. Hoppas att vi ses!

KOSTNAD?

Konfirmation är gratis! Om den grupp du väljer gör fastlands/utlandsresa, så bör du ha lite fickpengar med dig. Bidrag kan sökas.

DOP

Du behöver inte vara döpt eller tillhöra Svenska kyrkan för att vara med i en konfirmandgrupp. Om du väljer att konfirmeras så döps du under konfirmandtiden.

FRÅGOR?

Är du osäker? Hör gärna av dig till oss eller anmäl dig för att prova på!
Eller fråga en kompis som konfirmerats!

Konfirmation på annan ort

Vill du konfirmeras på annan ort eller på ett konfirmationsläger?
På svenskakyrkan.se/konfirmation hittar du en lista över läger och andra konfirmandgrupper som Svenska kyrkan arrangerar. Vissa specialläger som arrangeras via tex ett idrottsförbund kan ta ut avgifter som du själv bekostar.

Vi välkomnar självklart konfirmander från andra områden än norra Gotland till våra alternativ!

Speedkonfa

Vill du ställa alla frågorna, lyssna på andras sätt att se världen, fundera över vem du vill vara - men skulle vilja göra det under en intensiv vecka, utan övernattningar? Då är Speedkonfa något för dig!

Lägerkonfirmation norra Gotland

Kristen tro? Hur luktar den? Hur smakar den? Hur låter den? Hur ser den ut? Hur känns den?

Glada ungdomar som dansar i discoljus

MOD-konfa

Vem är du? Jo, jag menar VEM är du? Just du? Konfatiden är en chans att lära känna inte bara andra, utan även sig själv. Din egen berättelse är viktig! Men du kommer att få möta många olika människor som upplevt saker i sina liv. Genom att lyssna på andra, kan du få börja fundera på vem du vill vara. Det här är konfagruppen för dej som vill ses regelbundet under läsåret, och vara med om ett par läger.

Enskild konfirmation

Funderingar kring tro, men inte sugen på en vanlig grupp?

Västra stranden

Vuxenkonfirmation

Det är aldrig för sent att konfirmera sig. Konfirmation betyder bekräftelse av sitt dop - men du behöver inte vara döpt för att vara med på undervisningen.