Assisterande ledare på Kyrkis

Vill du vara med att skapa en plats för barn att utvecklas?

Kyrkis träffas ungefär varannan lördag, det är en mötesplats för barn 3-5 år och medföljande vuxna. Det sjungs, leks, skapas, pratas och fikas tillsammans.

Varje träff har ett tema som oftast utgår från en bibelberättelse. Tillsammans med församlingspedagog Frida ansvarar du för skapande som passar in i temat. Du får gärna komma med idéer och förslag på skapande aktiviteter, sånger, lekar och teman.

Som tack för att du är med och tar ansvar blir du inbjuden på kyrkans tackfest med mat och trevlig gemenskap.

En assisterande ledare till Kyrkis behövs ungefär varannan lördag kl. 9.30 - 11.30 i Margaretakyrkan.

Det är fint att kunna finnas med under en termin för att barnen ska känna trygghet och att du får möjlighet att lära känna dem.