Kinaschack

Barn och ungdomar

Små barn ställer de frågor som vi funderar över hela livet: Varifrån kommer jag? Vad händer när man dör? Varför är en del människor inte snälla? Nya frågor kommer efter hand: Vem är jag? Kan någon älska mig? Vad är meningen med mitt liv? I vår barn- och ungdomsverksamhet i Mörrum-Elleholm finns utrymme för dessa frågor. Här kan du dela dina erfarenheter med jämnåriga och lära dig vad kristen tro innebär.

Barnverksamheten

Vi träffas, barn och vuxna tillsammans, för att leka, sjunga, umgås och lära känna varandra och kyrkan. Barn från 0 år tillsammans med en vuxen är välkomna. Kyrkans öppna vuxen/barn grupp är kostnadsfri och det behövs ingen anmälan.

Svenska Kyrkans Unga

Svenska Kyrkans Unga är en demokratisk rörelse av barn och ungdomar i Svenska kyrkan. Vi vill med Kristus i centrum och med dopet som grund verka i hela Guds skapelse och vara en gemenskap i församlingen där vi får växa i tro och ansvar.