Öppen förskola

Kyrkans öppna förskola och babycafé vill vara en lugn och trygg plats för de små barnen och deras föräldrar. Här kan barnen i sin egen takt upptäcka och utforska sin värld och människorna i den.

Märsta kyrka
Ängsvägen 13
Öppen förskola
Tisdagsöppet i församlingsgården kl. 12-14 varje tisdag och under den tiden är också barnrummet tillgängligt, dock inte bemannat.

Valsta församlingshem
Barnlokalen, Bragegatan 3
Öppen förskola
Måndagar- onsdag kl. 10 –14.
Lek, fika, samtal, pyssel, sångstund. Soppa på onsdagar kl. 12.30.
Kontakt: Leman Örkmez, leman.orkmez@svenskakyrkan.se, tel 072-521 29 01

Rosersbergs församlingsgård
Rosersbergsvägen 38
Öppen förskola
Tisdagar och fredagar kl. 10 –12.
Soppa på fredagar kl. 12–14. Fika till självkostnadspris. Kaffe/te gratis.
Kontakt tisdagar: Lisbeth Rehnberg, lisbeth.rehnberg@svenskakyrkan.se, 072-522 80 41
Kontakt fredagar: Nathalie Tullgård, nathalie.tullgard@svenskakyrkan.se, tel: 072-700 51 25

Lunda kyrkskola
Lunda kyrkby 409
Öppen förskola
Tisdagar kl. 10 –12, onsdagar kl. 12–14.
Öppen verksamhet för vuxna och barn upp till 3 år, äldre medföljande barnär välkomna.
Soppa på onsdagar kl. 12–14, sångstund onsdag, kaffe och fika gratis.
Kontakt: Nathalie Tullgård, nathalie.tullgard@svenskakyrkan.se, tel  072-700 51 25

Nyhet: Boka dop direkt på webben

Nu kan du boka dop direkt på webben, närsomhelst på dyget! När den prelimniära bokningen är gjord tar pastoratets kansli kontakt med dopfamiljen på vanligt sätt.

Nyhetsbrev

Prenumerera på nyhetsbrev från Märsta pastorat! Information, tips om arranengemang, gudstjänsttider – till din e-postbrevlåda, varje vecka. Anmäl dig här!