Stickcafé

Vi stickar och virkar medans vi dricker kaffe, lyssnar till läsning ur intressanta böcker eller samtalar.

Vi stickar till välgörande ändamål, umgås och fikar tillsammans.

Samarbetskyrkan Sankt Knut, torsdagar kl 14.00-16.00

Kontaktperson Lisbeth Malmström lisbeth.g.malmstrom@telia.com

Stickcafé Sankt Knut

Stickcafé Sankt Knut har funnits i snart femton år och vi träffas varje torsdag klockan 14-16. Vi är oftast mellan 15 och 20 personer som stickar och virkar allt som behövs för tillfället: filtar, små och stora tröjor, handledsvärmare, sockar och vantar osv. Garn får vi hela tiden till skänks. Kan vi få kontanter säljer vi våra produkter i Lund. Det övriga skickar vi till barnhem i Litauen eller kriget i Ukraina genom kontakter. Pengarna vidarebefordrar vi till annan hjälp utomlands via ACT Svenska kyrkan, EFS och andra hjälporganisationer, som är aktuella. Beloppen har ökat med åren från vår sida. Förutom detta arbete dricker vi kaffe, lyssnar till läsning ur intressanta böcker, samtalar. En gång om året firar vi Världsböndagen. Vi har ett utbyte med Pingstkyrkans stick-kafé både höst och vår.