Foto: Marie Nagenius

Norra Nöbbelövs församling

Strävar att vara en öppen kyrka, en församling i mångfald med människors lika värde i fokus. I församlingen finns Norra Nöbbelövs kyrka och församlingsgården Nöbbelövsgården. Norra Nöbbelövs församling är en av sju församlingar i Svenska kyrkan i Lund.

Kaffe med koll

Samtal, quiz och gemenskap på fredagar kl 10.00-12.00 i Nöbbelövsgården.

Sjung i kör

I Norra Nöbbelövs församling finns flera körer för både barn och vuxna - för dig med lite mindre sångvana och för dig med mer körerfarenhet.

Barn och familj i Norra Nöbbelövs församling

Babybrunch, Efter föris, Himmel och pannkaka - läs mer om vad som är på gång för barn och familj i Norra Nöbbelöv.

En vårblomma med lila och vita kronblad.

Tisdagsträffen

Föredrag eller musikprogram - med god fika såklart! Vi träffas i Nöbbelövsgården kl 14-16 på utvalda tisdagar. Läs programmet våren 2024 här:

Gloriakören

En damkör för dig som har lite sångvana, men kanske är mitt i livet och inte har så mycket tid. Vi sjunger allt från pop-låtar till klassisk körrepertoar.

Verksamhet

Här kan du läsa om vår verksamhet och våra mötesplatser i Nöbbelövsgården och Norra Nöbbelövs kyrka. Se vårt kalendarium nedan.

Föredrag och samtal med professor Henry Mbaya

Henry Mbaya, professor i kyrkohistoria vid Stellenboschuniversitetet i Sydafrika, gästar Norra Nöbbelövs församling på kvällen den 15 maj.

Dop i Norra Nöbbelövs församling

Dopet är en gåva från Gud till var och en som döps. Gud bär och omsluter oss med sin stora kärlek.

Sjung i kör

Konfirmation

Vill du träffas i en konfirmandgrupp på vardagskvällar under terminen? Eller åker du hellre med på ett längre sommarläger? Med Svenska kyrkan i Lund finns det flera olika vägar till konfirmation, så att du kan välja den väg som passar dig bäst.

Digital kyrkogårdsvandring

Gravarna på kyrkogården i Norra Nöbbelöv rymmer många intressanta levnadsöden och berättelser. Nu kan du se kortfilmer om några av dem, medan du promenerar runt på egen hand.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet
En glad hund sitter på en kulle med en sjö i bakgrunden.

Tankar inför helgen

"Mycket av Guds fantastiska skaparförmåga och Guds kärlek till sin skapelse kan jag förnimma och uppleva i naturen och hos djuren, kanske specifikt hos en liten hund vid namn Frank." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Kyrkinfo - Norra Nöbbelövs församlingsblad

Här kan du läsa församlingsbladen från Norra Nöbbelövs församling, digitalt.

Kyrkinfo sommaren 2023

Kyrkinfo våren 2023