Samtalsgrupp för sörjande
Foto: Shutterstock

Samtalsgrupp: Att sörja sitt barn

Start måndag 20 januari 2020

Att mista ett barn är något av det svåraste som kan hända i livet.
Ibland kan det kännas bra att få dela erfarenheter med andra som upplevt en liknande situation. Du som vill kan vara med i en samtalsgrupp för föräldrar som mist barn – yngre eller vuxna. Du är välkommen oavsett om din förlust skett i närtid eller långt bakåt i tiden. I gruppen avger vi ett tystnadslöfte så att alla kan känna en trygghet i att det vi säger stannar inom gruppen.
Vi träffas i Petrigården, Församlingsvägen 12, Gammelstad, måndag 20 januari kl. 18.00-19.30. Den kvällen får du datum för kommande träffar.

Samtalsledare: Diakonerna Marianne Marklund och Susanne Larsson

Anmälan senast 15 januari: till Marianne, 0920-27 70 63, mejla till marianne.marklund@svenskakyrkan.se eller Susanne, 0920-27 70 73, mejla till susanne.m.larsson@svenskakyrkan.se

Samtalsgruppen är ett samarbete mellan Nederluleå församling och Luleå domkyrkoförsamling.