Här hittar du personal i Svenska kyrkan i London

Använd gärna formuläret om du inte vet vem du ska skicka det till. Annars se lista på personal nedan./Please use the form if you don't know who to email or see staff below.

Staff

Sarah Skansing

Administratör

Mer om Sarah Skansing

Sarah är administratör och den du vänder dig till om du har frågor om ditt medlemskap, vill göra en adressändring eller anmäla dig till olika aktiviteter.

Peter Wänehag

Tf kyrkoherde

Mer om Peter Wänehag

Församlingens kyrkoherde har ansvar för gudstjänster, vigslar, begravningar, ekumenik och Interfaith. Kyrkoherden är chefen för församlingens anställda och sitter även med i kyrkorådet.

Magdalena Sjöholm

präst/Chaplain

Mer om Magdalena Sjöholm

Församlingens präst/chaplain har ansvar för gudstjänster, vigslar, begravningar, konfirmander och Svenska kyrkans besök runt om i Storbritannien och Irland.

Kerstin Garplid

Diakon

Mer om Kerstin Garplid

Som församlingens diakon ansvarar Kerstin för till exempel hembesök, samtal och förbön. Kerstin är också socionom och har arbetat inom det yrket många år här i London. Har du frågor kring kyrkans verksamhet på andra platser än London så kontaktar du Kerstin.

Fredrik Karlsson

Organist

Mer om Fredrik Karlsson

Fredrik är musikansvarig i kyrkan, körledare för våra olika körer - Ulrika Eleonora kyrkokör, Ulricae Drängar, barnkören Sångfåglarna och Seniorkören, liksom Lucia-projektkören. Vill er kör besöka kyrkan är det Fredrik ni kontaktar.

Petter Svärd

Communications manager/Youth worker, Kommunikatör/pedagog

Mer om Petter Svärd

Petter är församlingens kommunikatör och pedagog, med ansvar för kommunikationsfrågor, t ex hemsida och sociala medier. Som pedagog ansvar han för verksamhet för barn och ungdomar, t ex konfirmander.

Stina Envall

Husmor

Mer om Stina Envall

Stina är församlingens husmor och den du pratar med om du är intresserad av att boka någon av kyrkans lokaler - kanske för dop, bröllopsfest eller föredrag, med eller utan fika/mat. Det är Stina som lagar all vår goda mat till interna såväl som externa event.

Jonathan Ferding

Assisterande husfar

Mer om Jonathan Ferding

Jonathan är församlingens assisterande husfar. Det är Jonathan som hjälper till att laga all vår goda mat och bakverk till interna såväl som externa event.

• Judith Edward

Ekonom/controller

Mer om Judith Edward

Judith är församlingens ekonom. Hon jobbar med löpande ekonomiska frågor, med bokslut med mera. Judith är endast engelsktalande.

Telefon för att komma i kontakt med präst eller diakon utanför kontorstid:

+44 (0)7584 054143