Kyrkgirot 2024

Kyrkgirot är en cykelutmaning där målet är att upptäcka och utforska kyrkorna i och runt Linköping, med start från vilken som helst av de medverkande stationerna. På dessa stationer kan du hämta ett stämpelpass och en stationskarta (och fylla på din vattenflaska).

De flesta stationer kommer att bjuda på någon form av fika. Packa gärna en matsäck och njut av den (förhoppningvis) värmande solen vid en eller flera av de vackra kyrkorna du besöker.

Kyrkgirots stationer

• Skäggetorps kyrka
  • Mikaelskyrkan
  • Ansgarskyrkan
  • Domkyrkan
  • S:t Lars kyrka
  • Tannefors kyrka
  • Berga kyrka
  • Sankta Maria i Johannelund
  • Vidingsjö kyrkby
  • S:t Hans kyrka
  • Landeryds kyrka
  • Vårdsbergs kyrka
  • Rystad kyrka
  • Östra Hargs kyrka
  • Östra Skrukeby kyrka

Tävling!

Du kan också delta i Kyrkgirots cykeltävling. För varje kyrka du besöker får du lämna in en lott till en tävling med chansen att vinna ett presentkort på en cykel. Varje lott med ger dig en chans att vinna.

Om du är under 15 år kan du också delta i ytterligare en tävling, med priser anpassade för yngre. Principen är densamma, cykla till en kyrka och ta lämna in en lott. Fler besökta kyrkor ger fler chanser att vinna.

Vinnaren av cykeln informeras via telefon eller mail inom sex veckor efter Kyrkgirot. Resultatet publiceras på Svenska kyrkan i Linköpings Facebooksida samt på svenskakyrkan.se/linkoping/kyrkgirot

Kyrkgirot är helt gratis att delta i.