Foto: Andreas Paulsson

Körkonsert: Vegakören

Heliga Trefaldighets kyrka gästas av Vegakören från Malmö. 25 september 17.00

Vegakören har sin hemvist i S.t Johannes församling och består av 40 tjejer i åldern 20-30 och leds av körledaren Christian Schultze.

Kören startades för 6 år sedan med syfte att skapa en kör som sjunger pop- och rockklassiker med starka texter och tydligt budskap. Kören gav i våras ut sin fjärde CD “Big Brave Heart” och deras musikvideos har setts av närmare 1 miljon på Youtube.

Kören har medverkat ett flertal gånger i såväl Sveriges Radio som i TV4. Våren 2012 gjorde kören en turnén i Kina, med konserter i bl a Shanghai och Kunming och 2015 gjorde man en turné i Japan med konserter i bl a Tokyo och Yokohama.

Vid konserten, som har titeln “Från mörker till ljus”,  kommer kören att sjunga orginallåtar från den senaste skivan men även låtar av Coldplay, Kent och U2.