Foto: Sven Alfredsson

Barn, ungdom & familj

Välkommen till våra mötesplatser för barn, unga och familj! Här kan barn och unga lära känna nya människor och vuxna utbyta funderingar och erfarenheter och skapa nya kontakter. Start vecka 35.

Mötesplatsen

För små och stora som är daglediga. Samtal, lek, pyssel, sång och fika. Ingen anmälan! Start vecka 35.

Baby- & syskonrytmik

I mammas eller pappas trygga famn får din baby uppleva musik genom sång, rörelse, ramsor och spel på rytminstrument. Välkommen att anmäla dig till våra grupper! Höstens grupper startar vecka 35.

Våra barnkörer

I våra barnkörer får du prova på att sjunga solo, sjunga i mick, stämsång, kanon, rytmikövningar, dans, musiklek och enkelt instrumentspel. Välkommen med din anmälan! Höstterminen startar onsdagen den 21 augusti.

Barnvagnsrally

Har du barn, äger en barnvagn och vill ha sällskap? Följ med på barnvagnsrally! Start vecka 35.

Familj barn

Mötesplats för alla åldrar

Välkommen till vår mötesplats i kompisstugan i Norra Åsum. Vi samtalar, pysslar, fikar och håller andakt tillsammans. Start vecka 35.

Färg

Skaparverkstad Österäng

Måla, sticka, sy, tova... Skapa fritt, samtala och fika...

MusikMiniorer, åk 1-2

Välkommen till MusikMiniorerna inom Svenska kyrkan i Kristianstad! Start vecka 36.

SKU(n)K

Välkommen till Svenska kyrkans unga i Kristianstad. Vi är ett gemenskap av unga människor som vill upptäcka och dela kristen tro samt diskutera livets frågor. Start vecka 35.

Barn

Barnkyrkan

Barnkyrkan i Österängs kyrka är barnens egen mötesplats på söndagarna. Det är en fin möjlighet för hela familjen att gå till kyrkan tillsammans.

Barn

Barn- och Ungdom Österäng

Välkommen till Österängs kyrka och EFS som ordnar flera olika aktiviteter!

Nattvard barn

Gudstjänst med stora och små

Välkomna! Några gånger per termin firar vi gudstjänst för små och stora i våra kyrkor.

Dopdroppen

Denna lilla droppe av kristall hängs upp i en stor droppe i metall i samband med dopet.

Kontakt Barn- och ungdomsverksamheten

Martin Kemi