Vuxna

Mötesplatser och aktiviteter för både kropp och själ

Utflyktsgruppen

Vi ses i Ljungbyhed och åker på utflykt tillsammans till olika intressanta platser i vårt närområde.

Torsdagsfrukost

Varmt välkommen till torsdagsfrukost i S:t Petri församlingshem kl. 9-11 varje torsdag.

En bibel med ett färggrant omslag ligger på ett bord. Två personer sitter i bakgrunden.

Samtal om tro och liv

Har Bibeln någonting med vårt liv att göra? Hur kan vi läsa Bibelns texter idag?

Någon håller fram en skål soppa. På förklädet står det Sopplunch.

Sopplunch i Ljungbyhed

Lunchgemenskap över en tallrik god soppa.

Närbild på två kaffekoppar på fat och hallongrottor.

Fika med oss i Östra Ljungby

Varannan torsdagseftermiddag fikar vi tillsammans i församlingsgården.

Kropp & Själ

Välkommen att vara med på sköna aktiviteter för kropp & själ! Allt från promenader och meditation till retreat, yoga och heliga danser.

Caféer

Välkommen till våra caféer som vi har i alla tre församlingar.

Trädgårdsgrupp

Välkommen att vara med i vår trädgårdsgrupp i Klippan!

Petriringen

Petriringen är en förening som är öppen för alla. Man träffas en gång i månaden i S:t Petri församlingshem och fikar tillsammans och lyssnar på intressanta föredrag.

Leva-vidare-grupp

I Leva vidare-gruppen inbjuds du att vara med i en enkel och kravlös gemenskap, där det finns plats för dig, din sorg, dina tankar och tårar.

Musik & körer

I vårt pastorat har vi fyra vuxenkörer. Välkommen till en kyrka nära dig – att njuta av musiken och låta dig bli berörd!