Petriringen

Petriringen som bildades 1967 är en förening som är öppen för alla. Tanken var att bygga en gemenskap för församlingsborna, även utanför gudstjänsterna. Föreningens motto är ”Gemenskap, kärlek, fördragsamhet, godhet och omsorg om varandra för Kristi skull.” Man träffas en gång i månaden i föreningsrummet i S:t Petri församlingshem och fikar tillsammans och lyssnar på intressanta föredrag.

S:t Petri församlingshem följande onsdagar klockan 14: 14/2, 13/3, 10/4 och 8/5.

Kaffe serveras till ett pris av 20:-. Program tillkännages i samband med predikoturerna och på Klippans pastorats hemsida när det är fastställt. Varmt välkommen att vara med!

Vill du veta mer om Petriringen så kontakta gärna Kerstin Stene, tel 0435- 100 27