Barn & Familj

Vi vill erbjuda en trygg och skapande miljö. En plats där man alltid är välkommen och kan känna sig som hemma. Där var och en blir sedd och mött efter sina egna förutsättningar.

Verksamheten är i regel igång v. 36-50 under hösten och v. 3–23 på våren. I alla våra grupper håller vi en andakt.

Barnverksamheten är gratis tack vare kyrkoavgiften alla medlemmar betalar. Tack!

Tänk på att ta kläder efter väder till era barn, då vi är mycket utomhus. All barnverksamhet genomsyras av rörelse på många sätt, framför allt genom leken. Det tycker vi är viktigt!

Vuxen-barngrupper

En träffpunkt där vuxna och barn i alla åldrar från nyfödd kan komma för att leka, umgås och lära känna varandra.

Pedagogisk verksamhet

En pedagogisk verksamhet i Vedby kyrkstuga med målet att se varje barn utifrån allas lika värde. För barn i åldrarna 4-5 år.

Miniorer

Vi leker, pysslar, sjunger & har kul tillsammans. För åk F – 3.

Juniorer

Vi finns här för dig som går i årskurs 4, 5 och 6. Gruppen träffas en gång i veckan. Där du kan vara precis som du är. Vi leker lekar tillsammans, fikar, pratar och bakar ibland. Vill någon pyssla, gör vi det. Du har möjlighet att tycka till om vad som ska hända, i kanske just din nya grupp.

After school

Välkommen hit att leka, fika eller bara slappa. För åk F – 6 i Ljungbyhed.

Har du frågor som rör barn- och ungdomsverksamheten, kontakta Aurelia.

Aurelia Tamanko

Svenska kyrkan, Klippans pastorat

Ansvarig för barn- och ungdomsverksamheten