Bilden visar Gamla kyrkans klocka i sin vagga
Foto: Åsa-Mari Nilsson, Kävlinge församling

Kävlinge församling

Välkommen till Svenska kyrkan i Kävlinge! Vi vill vara en levande församling med en öppen och varm gemenskap där alla känner sig välkomna. Barn, ungdomar, familjer och vuxna; alla får plats i våra gudstjänster och verksamheter. Kävlinge församling vill vara en del i din vardag – känn dig varmt välkommen!

Skadegörelse på Korsbacka kyrkogård

Tyvärr har Korsbacka kyrkogård drabbats av skadegörelse. Planterade blommor, buketter och prydnadssaker mm har flyttats eller slängts.

Vänligen meddela Marie Malmström om din grav har påverkats av skadegörelse, telefon 0730-925820.

Kontakt och Öppettider

Kävlinge församling

Samtal och Stöd

Ibland behöver man någon att prata med

Bilden visar en gul bakgrund med olika gröna mönster

Detta händer i församlingen

i våra Kyrkor och Församlingsgård: Morgonmässa, Filmkväll, Tisdagsträffen, Middagsbön, Aktiviteter m.m

Hälsning från någon i personalen

Från Johanna Juhlin 12 april

Dopfunt i Gamla kyrkan

Dopet är en gåva och man välkomnas in i en ny gemenskap

Bli medlem i Svenska kyrkan

Att vara medlem - Inträdesblanketter

Bilden visar en regnbågsflagga

Utan undantag

Det spelar ingen roll …

I församlingen finns något för alla åldrar

Våra kyrkor och kapell

I Kävlinge församling finns Gamla kyrkan, Korsbackakyrkan, Lilla Harrie kyrka, Stora Harrie kyrka, Södervidinge kyrka och Virke kyrka samt Kristofers kapell.

Våra kyrkogårdar

Gamla kyrkan, Korsbackakyrkan, Lilla Harrie, Stora Harrie, Södervidinge och Virke

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023.

Om väskförbudet och Svenska kyrkan

Polisens beslut att införa ett väskförbud på större evenemang i Sverige omfattar i dagsläget inte gudstjänster och konserter i kyrkan.

Dopet – livets första fest

Allt du behöver veta om dopet

Vår sida på Facebook: