Prenumerera via RSS

Helgmålsringning från Björneborgs bruk

Publicerad

Biskop Sören Dalevi leder under hösten två avsnitt av Helgmålsringning i SVT. Programmen spelades in i Björneborgs bruk tidigare i september.

Vill se världen – deltar i utbytesprogram

Publicerad

Maria Falkenland från Karlstad åker till Tanzania som en del av utbytesprogrammet Ung i världsvida kyrkan. Av 12 deltagare är hon den enda från Karlstads stift. Hon har ett annorlunda äventyr framför sig och vill se något annat än den västerländska vardagen.

Nytt pedagogiskt material runt Barnens bästa bibel

Publicerad

Nu finns ett nytt pedagogiskt material som stöd i arbetet med att berätta om kristen tro för barn. Materialet innehåller bland annat pedagogiska övningar, kunskap om och inspiration på hur Barnens bästa bibel kan användas som en del av undervisningen i barngrupper. Allt är samlat i en bok som heter Barnens bästa bibel i kyrkan.