Foto: Johannes Frandsen/Ikon

Gudstjänst med Små och stora, Kronoparkskyrkan

Välkommen till en gudstjänst anpassad för alla åldrar!

Gudstjänst med små och stora är anpassad för alla åldrar. Den är lite kortare än en traditionell gudstjänst och man får uppleva gudstjänsten och berättelserna med flera sinnen. Exempelvis genom upptäcksfärder i kyrkan, dockspel eller drama.

Gudstjänsten startar kl 17:00 och efteråt finns möjlighet att stanna och äta en enkel middag.

Höstens datum är:
14 januari
11 februari - Kronokören medverkar.
10 mars
14 april
12 maj - Babyrytmikgruppen medverkar med sång och dans!

Välkomna!

Om Kronoparkskyrkan

Mitt på Kronoparken ligger kyrkan som sjuder av liv hela veckan. En lättillgänglig kyrka med både församlingssal och café med en mysig atmosfär.

Kors av glas i Kronoparkskyrkan.

Norrstrands församling

Välkommen till den östra delen av Karlstads tätort. Fyra kyrkor och många engagerade människor.

Välkommen till Karlstads pastorat

Svenska kyrkan engagerar många människor i Karlstad. Körsångare, cafégäster, bullbakare, barn och föräldrar, konfirmander, frivilliga, pilgrimer, dansare och många andra. Läs om vår verksamhet här.