Lediga tjänster

Vi är nästan alltid på jakt efter duktiga människor som brinner för att stötta andra människor och bygga en bättre värld. Här hittar du lediga tjänster i Karlstads pastorat.

Projektledare till kyrkogårdsförvaltningen i Karlstads pastorat

Nu söker vi en engagerad projektledare som kommer att driva projekt kopplat till kulturmiljö, nyanläggning, trädvård och olika miljöprojekt.

En person med ugnsvantar tar ut en plåt med två nybakta bröd ur ugnen.

Församlingsvärd till Domkyrkan

Vill du vara ansiktet utåt och värdesätter ett gott värdskap? Då är rollen som församlingsvärd något för dig!

Någon slevar upp soppa i en skål.

Församlingsvärd i Barnens katedal

Tycker du om att laga mat och baka och trivs i liv och rörelse? Då ska du söka tjänsten som Församlingsvärd i Barnens katedral.

Klicka här för att komma till Varbi där alla våra platsannonser finns publicerade. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Där kan du skapa ett konto och skicka in din ansökan. Vi tar ej emot spontanansökningar.

Möt medarbetare i Karlstads pastorat

Nedan finns korta intervjuer ”Tre frågor till” med anställda och förtroendevalda i pastoratet.

"Jag jobbar i kyrkan för att det känns som ett meningsfullt arbete"

Leah Fritz är församlingsvärd i Alster-Nyedsbygdens församling där hon även är arbetsplatssamordnare och assistent i barnverksamheten.

"Jag upplever att jag verkligen kan göra skillnad."

Anna-Karin Berglind, sjukhusdiakon på Sjukhuskyrkan.

"Kyrkan är en trygg och bra arbetsgivare som står för bra grunder"

Dan Veileby är vaktmästare och fastighetskötare.

"Jag tycker om att vara en liten del i det stora som kyrkan gör"

Eva Enders, kantor i Alster-Nyedsbygdens församling.

"Varje möte med mina klienter är det mest meningsfulla med jobbet"

Samtalsakuten vänder sig till dig som är i akut livskris och behöver samtala med en samtalsterapeut. Där jobbar Lisa Krogdal, samtalsterapeut och diakon.

"Vi jobbar i navet, hjärtat, av pastoratet och det gillar jag, jättemycket"

Kajsa Ålander som har sin plats i Domkyrkans församlingshus och jobbar som administratör och chefstödjare.

"...ingen annanstans får jag gå på djupet, beröra det innersta i människan som just i kyrkan."

Mirjam Öberg är församlingspedagog i Norrstrands församling

"Kyrkogården är en väldigt viktig plats för många människor"

Ulrika Lindborg är kyrkogårdsarbetare med rollen som arbetsledare under vår- och sommarsäsongen. Resten av året ingår hon i ett arbetslag med fyra årsanställda som har hand om kyrkogårdarna i Alster-Nyeds och Väse-Fågelviks församlingar.

"Man kan säga att jag halkade in på ett bananskal"

Sara Gustavsson är ekonom med fastighetsinriktning.