Allhelgona 2016
Foto: Louise Hedberg

Allhelgona på Ruds kyrkogård

Lördag 4 nov kl 14.00-19.00. Du som kommer till kyrkogården är varmt välkommen till Stillhetens kapell, kaffeservering och pyssel vid Blomsterlandet eller till kyrkogårdsexpeditionen.

Hitta graven

Kyrkogårdens personal finns på plats på krematoriets expedition för att hjälpa till att hitta gravar. De nås på 054-14 14 70.
Du kan också söka efter gravar själv på svenskagravar.se.

Stillhetens kapell

Här kan du tända ljus, lyssna till lugn musik och bara sitta ner en stund.

Kyrkogårdsexpeditionen är öppen

Här kan du få hjälp att hitta en grav någonstans. Besök oss i krematoriet.

Se dig omkring på krematoriet

De som vill kan komma in och se hur det ser ut på krematoriet. Personal finns på plats om du har frågor.

Servering av varm dryck och bulle

Kom och ta en fika i Stillhetens kapell. Där finns kaffe, te, massor av bullar och värme.

Pyssla något fint

Att lägga vid graven eller ta med hem. För alla barn och ungdomar. Lördag kl 15.00-18.00 i Stillhetens kapell.

Tänd ett ljus eller skriv din bön på bönewebben

180 000 böner har skrivits och 294 000 digitala ljus har tänts av människor runt om i världen. På bönewebben kan du skriva dina böneord eller tända ett digitalt ljus för någon du saknar och se det lysa tillsammans med alla andra ljus.

Vill du hitta en grav?

På Svenskagravar.se kan du söka bland alla gravar på begravningsplatserna runt om i Karlstad. Du kan söka på namn, kyrkogård, ort, förvaltning och/eller datum. Sök i telefonen så ser du graven utmärkt på en karta över kyrkogården.