Foto: Magnus Aronson IKON

Karlskoga församling

Öppettider vardagar i Karlskoga kyrka. Under perioden 1/9-31/5 gäller öppettider vardagar kl. 12:00-16:00 med möjlighet till besök, ljuständning och egen andakt. Öppettider sommarperiod 1/6-31/8 vardagar med kostnadsfri guidning kl. 10:00-16:00.

Klicka på bilden: Släkt eller bekant med släkt till gravsatt sökes för upplysning enligt 7 kap. Begravningslagen.
Jag håller även i egna målarkurser och workshops för vuxna och barn. Jag finns med mina bilder på Instagram som #AnnelieJanssonsgalleri Med vänlig hälsning Annelie
I samband med Karlskogas vårmarknad anordnar vi en loppis på vår baksida. Cafét är öppet mellan 8-14 denna lördag. Boka bord till bakesideloppis Kostnad: 200kr/bord som går till Stödfonden. ”Först till kvarn”! Anmälan och betalning på Café 39:an. Kontakperson: Lena Ekelöf tel: 0586-68843
Klicka på bilden för att läsa tidningen Foto: Adobe Stock
Man kan välja att överraska och viga sig i största hemlighet eller så ber man helt enkelt släkt och vänner att komma och bevittna händelsen på torget. Minnesvärt för att det sker på Alfred Nobels Torg och bara det i sig är ju ganska speciellt. Med eller utan fordon, uppklädd eller som man går och står, oavsett vilket fungerar det lika bra i detta sammanhang, tårta och bubblig dryck i höga glas serveras brudparen efter ceremonin. OM HINDERSPRÖVNING: - Ansökan sker hos Skatteverket. - Ärendebehandling tar upp till 14 dagar. - Giltighetstid för intyget är fyra månader.

Kollekt

swishnummer 123 570 26 42

ACT Svenska kyrkan

swishnummer: 9001223

Karlskoga församlings stödfond

swishnummer 123 458 05 69

Två personer sitter i en ring med några andra ryggen mot kameran.

Tankar inför helgen

"Mitt i natten, i en av de mest symboliskt mättade gudstjänsterna på kyrkoåret, får dopkandidaterna uppleva hur deras liv hör ihop med bibelns berättelser." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.