Två Systrars församling

Norrlidens Centrum i Kalmar

Aktuellt just nu

Fredag 26 april ordnas Insamlingsgala till Two Sisters Village.

Gudstjänster

Välkommen till gudstjänst i Två Systrars Kapell!

Diakoni

Välkommen Monia! Två Systrars församling har fått en ny diakon. Monia Ivarsson välkomnas av församlingen i högmässan söndag 14 april och från måndag 15 april introduceras hon i sitt arbete i och kring Två Systrars kapell.

Klockspelet

Från Två Systrars klockstapel kan man höra psalmmelodier fem gånger varje dag. Här finns de psalmer som spelas just nu.

Fredag 26 april

Var med och stöd arbetet i Two Sisters Village mot kvinnlig könsstympning! 17.00 Vesper. 17.30 Berättelse om projektet, musik och servering.

Two Sisters School i Kenya

Två Systrars Kapell bygger skola i norra Kenya. Byn har nyligen bytt namn från Civicon till Two Sisters Village. Ge gärna en gåva till skolan med hjälp av Swish 123 370 79 65.

Café Kärleksängeln

Tisdagar kl. 12-14. Välkommen!

Systrarnas Café

Välkommen varje torsdag kl. 13-15! Skärtorsdagen, den 28 mars, har caféet stängt.

En vit dopklänning med rosa rosett hänger på en metallgrind i kyrkan.

Livets skeden

Vid livets stora tillfällen finns Svenska kyrkan. Här hittar du information om dop, konfirmation, vigsel, begravning och samtalsstöd.

Barn och unga

Välkommen till barngrupperna i Två Systrars Kapell!

Sång och musik

Kom och fira mässa i Två Systrars församling en söndag och hör hur sången ljuder starkt och porlande i vårt lilla kapell.

Veckomässor och andakter

Välkommen att delta i mässor och andakter!

Fler rubriker finns i menyn till vänster högst upp på sidan.