Foto: Photobysven

Musiklivet i församlingen

Lyssna till lunchmusik, en konsert eller sjung i kör! Församlingen har ett rikt musikliv för alla åldrar.

Musikandakt vid lunchtid!

Piano med Jasper Andersson, tidigare elev vid Hvitfeldtska Musikgymnasiet. Stanna gärna på en kopp kaffe i Café Johanneberg efteråt. Tisdag 2 april kl 12 i Johannebergskyrkan.

Från mörker till ljus-gospelkväll!

Gospelkväll med Buråskören Zion och musiker. Gratisbiljett behövs, den får du vid minglet med korv & bröd utanför kyrkan från kl 18. Kyrkan öppnar kl 18.45. Tisdag 26 mars kl 19 i Buråskyrkan. Varmt välkommen!

Aktuellt

En mobiltelefon visar en kalender, i bakgrunden syns en kyrkport.

Musik i Göteborg

Vill du uppleva musik live nära dig? Ta en titt i Göteborgs kyrkors gemensamma musikkalender.

För barn och ungdomar

Måndagsöppet för barn och vuxen!

Måndagsöppet har lite påsklov! Välkommen tillbaka 8 april! Sång, musik, rörelse, lek och fika, för barn 0-5 år i vuxens sällskap. Måndag kl 10.30-12.30 i Johannebergskyrkan. (Barnrytmiken har en tillfällig paus.)

Barnkören Piggelin

En lekfull kör med mycket rörelse, rytmik, fika och fri lek för sångglada barn. Tisdagar i Johannebergskyrkan. Just nu är kören fullbokad, möjlighet att ställa sig i kö.

Lystra - sjung i kör!

Kören för dig som går i åk 5-7. Vi ses kl 16.45-18.30 på måndagar, jämna veckor, i Buråskyrkan.

BTK – ny ungdomskör!

Burås tonårskör för dig som går i åk 8-gymnasiet åk 3. Ny? Du är alltid välkommen! Vi ses varannan onsdag kl 16.30 i Buråskyrkan.

Körer för vuxna

Från mörker till ljus-gospelkväll!

Johannebergskören

Välkommen med eller utan sångvana! Evergreens, schlager, visor och kyrkosånger. För dig som är är ledig onsdag kl 11. Start 7 febr 2024.

Närbild på ett notblad.

Vox Johannae

Vokalensemble som sjunger en mer avancerad körrepertoar.

Johannebergs Oratoriekör

En projektkör som sjunger större musikverk.

Lovdans- och dramateam

Torsdagskvällar, ojämna veckor, i Buråskyrkan. Dans till lovsång. Kom och ära Gud med din kropp!