En grupp kvinnor i folkdräkt.
Foto: Eva Pérez Järnil/Ikon
Ge en gåva

Skänk pengar som företag

Som företag kan ni vara med och göra skillnad! Tillsammans med partner världen över arbetar Act Svenska kyrkan med att ge människor i utsatta situationer matpaket, utbildning och trygghet. Er gåva gör det möjligt!

Vänföretag

Bli vänföretag till Act Svenska kyrkan! Välj att årligen stödja oss med ett valfritt belopp från 10 000 kronor.

Ni kan välja att antingen ge en generell gåva till vårt arbete eller till något av våra fokusområden. Det här får ni som vänföretag:

• Ett diplom
  • Tidningen Göra skillnad
  • Företagets namn publiceras på vår webbplats, så att ni stolt kan visa upp ert engagemang.

Act Svenska kyrkans vänföretag

Vad gäller vilka företag vi önskar samarbeta med följer vi samma principer som vid investeringar: människovärdesprincipen och förvaltarskapstanken.

Fonder och aktiegåvor

Vill du att dina pengar ska växa samtidigt som de verkar för en god sak? Då kan du fondspara i Swedbank Robur Humanfond. Du kan också välja att skänka din aktieutdelning.

Tre kvinnor håller i varsin get.

Stöd ett fokusområde

Tillsammans arbetar vi för alla människors rätt till ett värdigt liv. Din gåva till Act Svenska kyrkan används där den behövs bäst just nu. Du kan också välja att rikta din gåva till ett specifikt fokusområde, det som ligger dig närmast om hjärtat.

Act Svenska kyrkans vänföretag

Här visas de företag som årligen stödjer Act Svenska med en gåva på minst 10 000 kronor.

Har du några frågor?

Kontakta gärna Givarservice! Ordinarie öppettider: mån-fre, 9-12 och 13-15 Telefonnummer: 010-1819300