Rogsta församlingshem

I Rogsta församlingshem finns det verksamhet och samlingar för församlingsbor i alla åldrar.

Rogsta

Rogsta församlingshem ligger strax nedanför Rogsta kyrka. Rogsta ligger någon mil utanför Hudiksvall på väg ut mot Hornslandet - en oas och rastplats för både församlingsbor och turister.

Hyra lokal

I församlingshemmet finns lokaler för församlingsbor i alla åldrar. Det går bra att hyra församlingshemmet för  t ex kurser och konferenser. Det går också bra att hyra för minnesstund och dopkaffe.

I församlingsgården finns tillgång till  blädderblock och ljudanläggning.
Till kurser och konferenser finns möjlighet att  i samråd med församlingshemsvärdinnan boka enklare form av förtäring.

Dopkaffe

Finns det behov av lokal för dopkaffe efter dopet så får dopfamiljen gärna låna församlingsgården/hemmet. Boka församlingsgården med ansvarig församlingshemsvärdinna. Dopfamiljen ordnar själva med förberedelser, förtäring och städning. Tillgång till kök med disk- och kylmöjligheter finns.

Fakta och priser

Församlingssalen
För kurser, konferenser och högtids- och minnesstunder. Rymmer ca 80 personer utan bord, ca 50 personer med bordsplats
Interiör: En mindre sal med vitmålade väggar och tak.

Uthyrningspris för hela gården:
heldag 600 kr
halvdag 350 kr

Kök
Diskmaskin, vanlig spis och kyl/frys.

Uthyrningspris:
heldag 300

Bokning och förfrågningar

Hudiksvallsbygdens församling

Församlingsexpedition: 0650-54 07 84 (säkrast måndag-torsdag, 10-12)

Besöksadress: S:t Jakobsgården, Olof Bromans gata 8, 824 43 Hudiksvall

Postadress: Hudiksvallsbygdens församling, Box 1022, 824 11 Hudiksvall