Foto: Annalena Leino

Take me to the cross

En gospelmässa av och med Evelina Gard. Söndag 26 maj i Jakobs kyrka.

Mariakören och Hudik Soul Children/Teens får sällskap av flera sångare och musiker i söndagens mässa.

Präst: Edit Åkerlund Vallingstam Kantor: Anette Hylander

Piano/sång: Ylva Timan Olofsson
Ad klaviatur: Kristofer Sundman
Bas: Samuel Nilsson
Trummor: Hjalmar Timan Olofsson

Sång: Judith Timan Olofsson, Martina Sahlin, Helén Tanzborn, Mikael Olofsson, Jonas Sundqvist

Lite mer om sångerskan Evelina Gard...

Parallellt med sin sångkarriär har Evelina arbetat som sångpedagog, demo- och körsångerska, låtskrivare och arrangör. Hon har medverkat på många andra artisters skivor, bla Celine Dion, Michael Jonsson, The Master's Voice, John Stoddart och Bengt Johansson och även samarbetat med välkända svenska låtskrivare, musiker och artister som Carola, Frank Ådahl, Cyndee Peters, Samuel Ljungblahd, Tommy Nilsson, Magnus Bäcklund, Putte Nelsson, Anders Bagge mfl.

...och Take me to the cross

Take me to the cross är skriven tillsammans med Magnus Ahlgren utifrån Svenska kyrkans mässordning. Det är texter både på svenska och engelska. Det är ösigt och svängigt, men också stilla och innerligt.