Foto: Johannes Frandsen/IKON

Körer och musik

Hudiksvallsbygdens församling har ett rikt musikliv med flera körer och regelbunden konsertverksamhet.

äntligen körSTART

Nu hörs körsången i våra övningslokaler igen. Snart sjunger vi i kyrkan! Vill du vara med, kontakta ledaren för den kör du är intresserad av så får du veta mer.

Musik i gudstjänst

Vi sätter an tonen av glädje, tröst eller andakt i våra gudstjänster tillsammans. Hitta din plats i församlingens musikliv. Kontakta någon av musikerna.

Dop, vigsel och begravning är speciella högtider i livet där musiken kan bli en viktig del av helheten. Vi hjälper dig gärna med tips och kontakter.

Konsert

Våra aktuella konserter annonseras på hemsidan och i ortstidningen.

Björkbergskören

Björkbergskören sjunger i gudstjänster och musikcaféer. Stilen är blandad. Alla välkomna! Tisdag 19:00-21:00 Kontakt: Mari Lennholm

Mariakören

Mariakören är kören för dig som kanske inte läser noter, men gärna sjunger utantill och flerstämmigt. Onsdag 18.45-20.45 Kontakt: Anette Hylander

Jakobs Vokalensemble

Sjunger i gudstjänst och konsert, under ledning av Kristofer Sundman.

Foto: Jim ELfström/IKON

Klicka dig vidare för att läsa om kör för unga

Körer för barn och unga

Från 7 års ålder är du välkommen med i barnkör. För de lite äldre finns Soul Children och Teens.

Hudik Soul Children och -Teens

En alldeles ovanlig kör för dig som är 10 år eller äldre.

Kyrkomusiker