Hälsingtuna församlingshem och sockenstugan

I Hälsingtuna församlingshem finns det verksamhet och samlingar för församlingsbor i alla åldrar. Sockenstugan kan också hyras.

Hälsingtuna

Hälsingtuna församlingshem, sockenstuga och kyrka ligger vackert på landet och syns för alla som passerar förbi på E4:an. I den fina miljön bestående av olika byggnader som kyrkan, kyrkogården, klockstapeln, sockenstugan och församlingshemmet bildas en oas och rastplats för både församlingsbor och turister.

Hyra lokal

I församlingsgården finns det verksamhet och samlingar för församlingsbor i alla åldrar. Det går att hyra församlingshemmet och sockenstugan lokaler för  t ex kurser och konferenser. Det går också bra att hyra för minnesstund och dopkaffe.

I församlingsgården finns tillgång till TV/DVD-spelare, whiteboard/blädderblock, overhead, storbildsprojektor och ljudanläggning. Till kurser och konferenser finns möjlighet att  i samråd med församlingshemsvärdinnan boka enklare form av förtäring.

Förutom församlingshemmet finns också sockenstugan med ett enklare kök för mindre samlingar.

Dopkaffe

Finns det behov av lokal för dopkaffe efter dopet så får dopfamiljen gärna låna församlingshemmet/sockenstugan. Boka församlingsgården med ansvarig församlingshemsvärdinna. Dopfamiljen ordnar själva med förberedelser, förtäring och städning. Tillgång till kök med disk- och kylmöjligheter finns.

Fakta och priser

Församlingssalen
För större kurser,
konferenser och högtids- och minnesstunder. Rymmer ca 150 personer utan bord. 100 personer med bordsplats
Interiör: En lättmöblerad sal med vitmålade väggar och tak. En liten scen längst fram och högt i tak.

Uthyrningspris för hela gården:
heldag 1500 kr
halvdag 750 kr

Kök/församlingshemmet
Stort kök bestående av två rum, två spisar, diskmaskin, kyl/frys, gott om bänkytor.

Uthyrningspris:
heldag 300 kr

Sockenstugan/Salen
Passar för mindre sällskap, kurser och dopkaffen.
Rymmer ca 40 personer Interiör: Ett mysigt rum med gammaldags vacker karaktär.

Uthyrningspris för sockenstugan:
heldag 1 000 kr
halvdag 500 kr

Kök/Sockenstugan
Ett enklare kök med spis, kylskåp, kaffebryggare och diskbänk (ej diskmaskin).

Uthyrningspris:
heldag 300 kr

Bokning och förfrågningar

Hudiksvallsbygdens församling

Församlingsexpedition: 0650-54 07 84 (säkrast måndag-torsdag, 10-12)

Besöksadress: S:t Jakobsgården, Olof Bromans gata 8, 824 43 Hudiksvall

Postadress: Hudiksvallsbygdens församling, Box 1022, 824 11 Hudiksvall