Barn- och familjeverksamhet

Barn har en självklar plats i församlingens liv och vi vill möta barn, föräldrar och syskon för att tillsammans lära känna varandra och Gud.

Familjeläger i Klippen, Hemavan

27-30 juni ordnar församlingen ett familjeläger -kom med din familj, oavsett hur den ser ut!

Här hittar du information om de olika verksamheter församlingen bedriver riktat till barn och familj.

Barn med målade händer

Gruppverksamhet för barn

I barnverksamheten kan man känna sig som hemma i kyrkan. Pyssel, lek, gemenskap, fika och omsorg om varandra, välkommen hit!

Kyrkans musikskola

Kyrkans musikskola är helt enkelt musiklektioner för barn och ungdomar. Vi erbjuder lektioner i körsång, piano och orgel!

Öppen Förskola

Hit kan ni komma med era barn för att få leka, prata, sjunga och fika tillsammans.

Barn och kvinna ler genom ett handhjärta

För hela familjen -Öppen förskola, middagar och stöd

Församlingen finns för hela familjen, här möts liten och stor!

Gruppverksamhet för barn

När du anmäler ditt barn till någon av våra barngrupper är det barnet anmält till församlingens ”dopundervisning” (utöver aktiviteter som lek, pyssel mm pratar vi om tro, bibelberättelser, sjunger och ber). Detta innebär att du inte behöver anmäla ditt barn på nytt inför varje ny termin utan du behöver bara säga till om ditt barn vill sluta eller pausa. I slutet av varje sommar skickar vi ut ett mail med uppdaterad information om vad som gäller för den ålder som ditt barn är i. Ditt barn sätts automatiskt in i den grupp som passar för dess ålder.

Anmäl ditt barn här.

Läger och utflykter

Lite nu och då ordnar vi olika verksamheter för barn och familj; utflykter, dagläger och flerdagarsläger. Äventyrarna är för dig som vill ut på utflykt, dagläger kan vara väldigt olika, käpphästdagar, pyssel eller vad vi märker är efterlängtat. Församlingens familjeläger är en uppskattad familjeaktivitet för familjer oavsett konstellation.

Kyrkans Musikskola

Krykans Musikskola är en möjlighet för den musikintresserade att vara en del av all kyrkans musik. Många är det som börjat sin musikaliska karriär i kyrkan, våra barnkörer och intrumentlektioner ger en bra musikalisk grund.

För hela familjen -Öppen förskola, middagar & stöd

Församlingen finns för hela familjen, hur den än ser ut. Här möts liten och stor!

När barnen är små och man kanske är föräldraledig kan det vara trevligt att komma till kyrkan för att träffa fler småbarnsföräldrar. När vardagen är hektiskt kan det vara avlastande att komma till kyrkans middagar. När man blir ledig kan det vara trevligt att åka på läger tillsammans där aktiviteter finns för alla åldrar och den dagen då det känns tungt finns kyrkans diakoni för stöd, samtal och hjälp.