Körer

Musik är en grundbult i kyrkans verksamhet, både som uttryckssätt för tron, som gemenskapsfrämjare och som kulturell bärare.

I Höganäs församling finns det möjlighet att både utöva och insupa såväl stämningsfull som medryckande musik. För många spelar musiken en viktig roll i tron. Genom musiken kan det som annars känns svårt att sätta ord på få ett uttryck.  Det är också befäst genom forskning av körsång har en positiv inverkan på välmåendet. I gudstjänst varvas psalmsång med körsång när någon av församlingens körer medverkar.

Barnkör

Barnkören är för dig som går i årskurs F-5. Vi sjunger, rör oss till musik och leker med våra röster. Ett par gånger per termin sjunger vi i gudstjänsten i kyrkan.

Vi övar på onsdagar kl. 16.00-17.00 i körsalen som finns i vårt församlingshemmet Himlagård

Ledare för barnkören är musiker Nils Henriksson.

Voice Angelo - 16-25 ÅR

Kören är en mindre ensemble för unga vuxna, både tjejer och killar, där vi sjunger allt från pop och gospel till klassisk musik.

Vi övar i projektform och sjunger i olika sammanhang i församlingen. Kören har en egen hemsida med bl.a. bilder och videor: voiceangelo.com

För mer information, kontakta körledare Cecilia Alling Andersen. Se kontaktinfo nedan.

Voice Celeste - Vuxenkör

Voice Celeste  är Höganäs församlings vuxenkör där namnet betyder ”den himmelska stämman”. En fyrstämmig kör med stor musikalisk bredd. Klassiska verk med orkester blandas med filmmusik, gospel, pop och visa.

Kören deltar regelbundet i kyrkans gudstjänster och vid olika högtider. Utöver det ger vi egna konserter såsom vår- och julkonserter​.

Kören övar på onsdagar 19 - 20.45 i körsalen i församlingshemmet. Kören har i nuläget 57 medlemmar.

Församlingens musiker