Höganäs församling

Välkommen hit! Höganäs församling är en liten familjär församling mitt i stan, nära dig, med Jesus Kristus i centrum. Oavsett om du är en frekvent kyrkobesökare eller aldrig satt din fot i kyrkan är du varmt välkommen till Höganäs församling, precis som du är.

Detta händer i vecka 12

Felaktiga starttider i kalendariet

Reparation av lilla klockan

Torsdag 14 mars

På gång i Höganäs församling:

Här nedanför kan du snabbt bläddra bland det mesta som händer i kyrkan och församlingshemmet. Du kan också hitta verksamheter i menyn under församlingsliv.

Klicka på ”Öppna bildspel” för större bild eller för att läsa hela bildtexten.

Dela dina minnen

Himmelsfärdskyrkan fyller 90 år och vi vill ta del av minnen från kyrkan.

Dop

Välkommen till världen och till dopet. Dopet är en högtid - både för den som döps och för familj, vänner och församling. I centrum för dopet står samhörigheten med Gud, både här och i himlen.

En man med stor ryggsäck går mellan kyrkbänkarna i Uppsala domkyrka.

Bli medlem

Du kan bli medlem i Svenska kyrkan oavsett om du har varit medlem tidigare eller inte. När man vill bli medlem i Svenska kyrkan är det framförallt sin församling som man blir medlem i. Här finns alltid en plats för dig.