Musik och körer

Musik stimulerar och engagerar, glädjer, piggar upp, tröstar och lugnar. Läs mer om körer och konserter.

Musik för alla

Vill du delta aktivt finns flera körer, några av dem söker nu ytterligare medlemmar. Vill du vara mer passiv kan du njuta av våra många konserter. Välkommen att ta del av Högalids församlings stora musikutbud!

En person i förgrunden står och håller ut sina ena arm, och i bakgrunden ett stort antal personer i röda dräkter.

Barn- och ungdomskörer

Vi har körverksamhet för barn från fyra års ålder.

Vuxenkörer och orkester

Högalidskyrkans kör- och orkesterverksamhet har olika typer av körer. Förhoppningsvis hittar du en som kan passa just dig.

Glad man som sjunger

Provsjungning

Träffa en körledare för att hamna i rätt kör eller söka till en specifik grupp.

En arm som håller i en taktpinne. I bakgrunden går det att skönja några personer som spelar på instrument.

Konserter

Välkommen till konserter och musikgudstjänster med Högalid.

Högalids församling samarbetar med Sensus studieförbund

Högalids församlings grupper och kulturarrangemang såsom föreläsningar, konserter och studiegrupper med mera rapporteras till Sensus studieförbund.