TV-inspelning Dekarsögården kören SoulChildren
Foto: Björn Westerlund

TV-gudstjänster från Dekarsögården

Under höst och vinter 2015/2016 sänds de gudstjänster som SVT spelat in i Logkyrkan på Dekarsögården utanför Örnsköldsvik. Den första sändes 4 oktober

Flera olika församlingar från Örnsköldsviksområdet har ansvarat för de gudstjänster som spelats in men platsen är den samma - Logkyrkan på Dekarsögården.

SVT var på plats, med ett team på elva personer, under en vecka i slutet av augusti. Under denna vecka spelade de in alla tio gudstjänster. Intensivt och utmanande för de medverkande. Att medverka i en gudstjänst som ska sändas under höst och vinter med augustisolen utanför fönstret var säkert en speciell upplevelse.

Gudstjänsterna går att se i SVTplay

Datum för kommande sändningar

11 oktober Svenska kyrkan Själevad
18 oktober Frälsningsarmén
25 oktober Elimkyrkan
6 december Svenska kyrkan Arnäs
20 december Svenska kyrkan Arnäs
10 januari Pingstkyrkan Örnsköldsvik
17 januari Pingstkyrkan Överhörnäs
24 januari EFS
31 januari Svenska kyrkan Örnsköldsvik
Mer om innehållet, tider för sändning och repriser hittar ni på svt.se

Dekarsögården ägs av Stiftelsen Norra Ångermanlands Kyrkliga Ungdomsgård och är en bekant plats för många barn- och ungdomsgrupper. Gården ligger på Dekarsön cirka 15 minuters bilväg från centrala Örnsköldsvik. Målet med gårdens verksamhet är att erbjuda barn och unga en god miljö för läger och samlingar. Många församlingar i stiftet besöker därför Dekarsögården regelbundet med sin verksamhet. Logkyrkan är också en populär kyrka för dop- och vigelsgudstjänster.

Kristina Hellberg
2015-10-06