Ungdomsverksamhet

Det sägs ofta att de unga är kyrkans framtid. Hallsbergs församling håller med men vill också poängtera att barn och ungdomar också är kyrkans nutid. Församlingen månar mycket om denna verksamhet och vill vara en del i barn och ungdomars liv, idag och i framtiden.

De ungdomar som blir konfirmerade har möjlighet att stanna kvar i församlingens ungdomsverksamhet. Är du inte konfirmerad är du så klart också välkommen.

Är du 13 år eller äldre är det här en självklar växtplats för dig. Tillsammans hittar vi på roliga saker och har en härlig gemenskap.

Välkommen!

Ungdomsgruppen

Ungdomsgruppens motto är det dubbla kärleksbudet ”behandla andra som du vill bli behandlad”. Här får du vara precis som du är. Ta med dig en vän eller kom för att träffa andra i din ålder – det är en perfekt plats att träffa nya vänner på!

Ung ledare

Minns du din konfirmandtid med glädje? Tyckte du att den gick alldeles för fort? Vill du och dina kompisar fortsätta ha roligt i kyrkan. Då kanske du vill bli Ung ledare?