Hagfors pastorat

Norra Råda-Sunnemo församling och Hagfors-Gustav Adolfs församling.

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Dataskyddsförordningen-GDPR

Svenska kyrkan har hanterat personuppgifter på ett ansvarsfullt sätt i flera hundra år och det kommer vi fortsätta att göra. Din personliga integritet är viktig för oss och därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har

Kontaktuppgifter till vårt Dataskyddsombud

Data skyddombud: Erika Malmberg

Telefonnummer: 072-549 64 34

Mailadress: dataskyddsombud@intechrity.se

Anmälan till orgelskola och pianolektioner för barn 6-12 år Sunnemo

Är barnen intresserade av att lära sig att spela orgel eller piano?

Boka barndop hur går det till egentligen?

Tryck på länken här för mer information.

Ett brudpar går ut genom en dörr.
Vigsel Foto: Johannes Frandsen

Funderar ni på att gifta er? Vad roligt!

Tryck här för mer information

Klicka här för information och anmälan TILL BARN- Och ungdomsverksamhet.

Öppen församlingsverksamhet

Välkommen att delta i våra aktiviteter och verksamheter. Här hittar du information om vår Regelbundna öppna församlingsverksamhet All verksamhet är gratis. Ingen anmälan det är bara att komma.

Kör och Musikverksamhet

Här finns information om pastoratets kör och musikverksamhet

Begravningsverksamhet -Kyrkogårdsförvaltning

Här finns information från kyrkogårdsförvaltningen, begravningsverksamhet och om våra kyrkogårdar, skötsel och service. Vi handhar begravningsverksamhet och skötselservice i Hagfors, Norra Råda, Gustav Adolf och Sunnemo.

Kyrkogårdsförvaltningen söker gravrättsinnehavare.

Vi uppdaterar gravregistren och grönskyltar de gravar som saknar aktuella uppgifter.

Vill du gå med i Svenska kyrkan?

Här finns ett inträdesformulär som du kan använda för att bli medlem. Blanketten skrivs ut och skickas till dem församling där du är folkbokförd, eller mailas till hagfors.pastorat@svenskakyrkan.se

Annonser och andakter

Här kan du läsa våra annonser och se våra inspelade andakter

Klädbytarrummet

Klädbytarrummet Vi har öppet fredagar kl. 10.00-12.00 Vi finns på övervåningen på Berggården i Hagfors Välkommen att lämna och hämta kläder. OBS! Du behöver inte ge kläder för att ta emot! Övrig info kontakta Diakon Jonna Karlsson 0563-540532

Välkommen att kontakta oss med dina frågor!

Blomsterfonder

Här finns information om våra blomsterfonder.

En person sitter i en soffa med sin dator i knät och följer en digital gudstjänst.

Via denna länk kommer du till vår youtube sida

Pastoratet har en egen youtubekanal där du kan se alla våra adakter och liknande.

Be för mig vid nästa gudstjänst

Varje gudstjänst ber vi till Gud. Om du vill så ber vi gärna för dig.
Kom ihåg att markera om du vill vara anonym.

Dataskyddsförordningen-GDPR

Dop

Dopet är en gåva: ett synligt tecken på Guds kärlek och omsorg om oss. Dopvattnet påminner om att vi hör ihop med varandra och med allt levande. Vatten är ju nödvändigt för allt liv! Dopet är som en inträdesbiljett till en gemenskap med Gud i den världsvida kyrkan– en gemenskap som kan börja tidigt eller sent i livet. Oavsett när, så är dopet beviset på att Gud älskar oss och vill leva med oss!

Vigsel

Er kärlek skall vara uppriktig. Avsky det onda, håll fast vid det goda. Visa varandra tillgivenhet. Överträffa varandra i ömsesidig aktning. Gläd er med dem som gläder sig och gråt med dem som gråter. (Rom:9-10, 15)

Act Svenska kyrkans gåvoshop

Act Svenska kyrkans gåvoshop är fylld med gåvor och som förändrar liv. Ge en gåva fylld med mod, hopp och medmänsklighet.

Kors i en silverdroppe, med karbinhake.

Köp dopsmycken i Svenska kyrkans webbshop

Silverdroppe med kedja. Droppen är 21 x 32 mm. En spegling av kors i vattendroppe. Något kupad i formen. Äkta blank silver. Kedjans längd 45 cm.

Ett moln har formen av ett hjärta på den blå himlen.

Förändra liv med en minnesgåva

Hedra någon som betytt mycket för dig samtidigt som du förändrar liv för människor som lever i utsatthet i världen. Med din minnesgåva bidrar du till Act Svenska kyrkans viktiga arbete.

Act Svenska kyrkans blogg

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter men verkligheten ser olika ut Läs berättelser och hör röster från Act Svenska kyrkans arbete runt om i världen.

Två personer sitter i en ring med några andra ryggen mot kameran.

Tankar inför helgen

"Mitt i natten, i en av de mest symboliskt mättade gudstjänsterna på kyrkoåret, får dopkandidaterna uppleva hur deras liv hör ihop med bibelns berättelser." Läs prästens tankar inför helgen på Svenska kyrkans bloggportal.

Händer formade till hjärta framför morgonsol.

Medmänsklighet är vägen till #innanförskap

Varannan svensk engagerar sig ideellt för ett bättre samhälle. Många av dem genom Svenska kyrkan. Tillsammans med fem andra stora organisationer i civilsamhället lyfter nu Svenska kyrkan frågan om medmänsklighet och #innanförskap. Vi uppmanar alla att agera för ett mer inkluderande Sverige.