Ungdomskören

Hagakyrkans ungdomskör består av sångvana ungdomar från åk 7 och uppåt. Du ingår i en trygg och tillåtande gemenskap och får utveckla rösten och musikaliteten under inspirerande ledning.

Hagakyrkans ungdomskör har en varierad repertoar och rör sig mellan klassisk musik, populärmusik, gospel och nyskrivet material. Vi utvecklar sångtekniker och körklangen och fördjupar oss i notläsning och musikteori. Vi sjunger två – och trestämmigt.

Vi framträder regelbundet i Hagakyrkan i mässor och konserter. Varje år innehåller större musikaliskt projekt, där vi får möjlighet att samarbeta och inspireras av professionella musiker och ibland i samarbete med andra körer.

Kördagar ger tid till fördjupning, både musikaliskt och vänskapligt. Vi deltar i festivaler och gör resor och läger tillsammans. I kören har du chans att hitta förebilder och möta människor med samma intresse som du. Varje körövning ska ge sångglädje och vidgad kunskap!

Ungdomskören är en del av Haga församling och i mässorna där de unga körerna medverkar arbetar vi aktivt med ungdomarnas engagemang. Vid varje körövning är förutom körledaren också församlingens volontär engagerad.

Som körsångare ingår du i den ideella föreningen Hagakyrkans unga körer. Genom föreningen kan vi söka bidrag till projekt, läger och resor. Terminsavgift till föreningen är 450 kr.

Ungdomskören övar i Hagakyrkan måndagar kl 17-18.15, med drop-in från kl 16.30.

Anmäl dig nu! Kontakta körledare via mail (se kontaktuppgifter nedan).

Du får återkoppling från körledaren inom kort med info om det finns plats och när det passar att börja i kören. Alla nya körsångare träffar körledaren innan man börjar i kören för att kära känna varandra.