Medlemskap

Som medlem möjliggör Du en öppen kyrka att slå sig ner en stund i , att bara vara med sig själv, ensam och ändå mitt i en gemenskap

I kyrkorna möter Du musik i gudstjänster o konserter, hög kvalité till oftast ingen kostnad.
Riter som möter och bär oss, som gör det större än bara oss själva, som tar emot oss ut i livet och tar farväl av oss när vi lämnar det.
Ibland räcker det inte till med vänner och familj. Ibland behöver man någon som står utanför, som lyssnar opartiskt, som man inte själv behöver orka lyssna på i utbyte. Möjlighet till samtal.

Varje år finns många av kyrkans nära sju miljoner medlemmar med i något av kyrkans sammanhang. Det kan till exempel vara i kören, på konfirmationslägret, eller i en insamling till det internationella arbetet för bistånd och utveckling. Kyrkans breda verksamhet når många, och som medlem bidrar du till den.