Foto: Anders Brosché

En del av Göteborgs Domkyrkopastorat

Från Guldhedens vattentorn till Gullbergs vass, från Haga till Gårda: sex församlingar - ett pastorat.

Från Guldhedens vattentorn till Gullbergs vass, från Haga till Gårda, vill de sex församlingarna som ingår i Göteborgs Domkyrkopastorat sprida öppenhet och erbjuda gemenskap.

Oavsett vilken av församlingarna du besöker är du välkommen som du är. Här finns något för alla som söker Gud, var och en av församlingarna med sin identitet, där vi kan möta varandra som människor och där varje människa ges möjlighet att möta sig själv.

Sex församlingar - ett pastorat

I Göteborgs innerstad är Haga en av sex församlingar, tillsammans med Annedal, Domkyrko, Johanneberg, Tyska och Vasa, som sedan 1 januari 2018 är ett gemensamt pastorat med domprost Stefan Hiller som kyrkoherde.

Göteborgs domkyrkopastorat

Sex cityförsamlingar som tillsammans gör skillnad i Göteborg.

Göteborgs domkyrka, altaruppsatsens nedre del med två änglar

Göteborgs domkyrkoförsamling

Gudstjänster, samtalsmottagning, konserter, föredrag och mycket mer kan du möta i Domkyrkan. Till församlingen hör också Mariakyrkan som är en omtyckt kyrka för dop, vigsel och begravning.

Johannebergs församling

Församlingen finns nära dig, i både vardag och helg. Här finns två kyrkor, Johannebergskyrkan och Buråskyrkan, båda i centrala Göteborg. Välkommen!

Annedals församling

I församlingen hittar du flera gudstjänster varje vecka, verksamheten Stella, musikarrangemang, gemenskapsträffar, grupper av barn och unga, Bibelstudium, meditation och mycket mer. I församlingen finns Annedalskyrkan och Guldhedskyrkan.

Vasa församling

Vasakyrkan lever ett omfattande gudstjänstliv, där navet är den söndagliga högmässan, präglad av rik liturgisk och musikalisk gestaltning, en mötesplats för alla åldrar. Även under veckan finns rika tillfällen till bön, lovsång och gemenskap för både barn och vuxna.

Deutsche Gemeinde Göteborg

Wir sind eine kleine Gemeinde mit viel Platz für alle. Wir verstehen Unterschiedlichkeit als Bereicherung und heißen Menschen in ihrer Verschiedenheit willkommen bei uns!

Göteborgs Haga församling

Haga är en liten församling med stor plats för alla - en öppen mötesplats där människor kan ges möjlighet att erfara möte med Gud, där vi kan möta varandra som människor och där varje människa ges möjlighet att möta sig själv.