Foto: Kristina Bergqvist

Frihamnsdagarna

Upplev en fest av kultur och samhällsengagemang på Göteborgs årliga Frihamnsdagar med deltagande från Svenska kyrkan. Kom och delta i en festival som bjuder in till kreativitet och samhällsnytta! 29 – 31 augusti 2024, Frihamnen Göteborg

Varje år välkomnar Göteborg Frihamnsdagarna, ett arrangemang som strävar efter att berika samhället utan vinstintresse. Arrangemanget är sammansatt av den ideella föreningen Frihamnsdagarna, vilken är politiskt och religiöst neutral. Under dessa dagar får besökarna uppleva en mångfald av kulturella aktiviteter och evenemang som speglar stadens rika mångfald.

Från konstutställningar till musikframträdanden och föredrag, Frihamnsdagarna är en plattform för att främja dialog, förståelse och gemenskap. Genom att erbjuda en inkluderande och öppen atmosfär skapar Frihamnsdagarna en mötesplats där människor kan inspireras och lära av varandra.

Svenska kyrkan är representerad med monter och programpunkter genom:
Askims församling, Backa pastorat, Carl Johans pastorat, Domkyrkopastoratet,Göteborgs stift, Lundby församling,Mölndals pastorat, Nylöse pastorat, Partille pastorat,Torslanda-Björlanda församling,Västra Frölunda pastorat, Örgryte pastorat

29 – 31 augusti 2024, Frihamnen Göteborg

Det går till historien

Frihamnsdagarna 2023

Kom och lyssna till bland annat samtal om matfattigdom och om ungas existentiella hälsa. Dessutom medverkar Lundby unga körer. Välkomna till Bananpiren i Göteborg! 31 augusti - 2 september 2023

Frihamnsdagarna 2022

Frihamnsdagarna i Göteborg är en demokratisk mötesplats öppen för allmänheten. 25-27 augusti 2022.