Foto: Albin Hillert/IKON

Gästrikekustens pastorat

Hamrånge & Hille församlingar

Information om personuppgiftsincident

Svenska kyrkan vill informera dig om en personuppgiftsincident som skedde i samband med att kyrkan utsattes för ett cyberangrepp i november 2023. Syftet med informationen är att berätta vad som hänt och vilka åtgärder kyrkan vidtagit. Vi ger även generella tips på vad du kan göra själv för att skydda dina personuppgifter.

Påskliljor i skolskenet. I bakgrunden skymtas ett kors.

Påskens gudstjänster

PALMSÖNDAG - Högmässa i båda kyrkorna klockan 11. I Hamrånge tjänstgör Maria Lindström, pastorsadjunkt, Lukas Norling, vaktmästare & Yukako Nahlbom, diakon. I Hille tjänstgör Simon Hedlund, präst, Nicole Johansson, musiker, Eva Wikman, vaktmästare & Ewa Dahl leder barnkörerna Stjärnorna & Decibellen. SKÄRTORSDAG - Mässa i båda kyrkorna klockan 19. LÅNGFREDAG - Gudstjänst i Hamrånge kyrka klockan 11 & Hille kyrka klockan 11. Musikgudstjänst i Hille kyrka klockan 18. Damkören AdAstra, Martin Runborg och David Gammelgård - violoncello. PÅSKAFTON - Påsknattsmässa i Hille kyrka klockan 23. PÅSKDAGEN - Högmässa i Hamrånge kyrka klockan 11. Hamrånge kyrkokör sjunger. Högmässa i Hille kyrka klockan. 11. Hille kyrkokör medverkar. ANNANDAG PÅSK - Högmässa i Hamrånge kyrka klockan 11.00

En låda tepåsar står bredvid några muggar med Svenska kyrkans emblem.

Öppet hus på Eskön

Vi träffas i gamla skolan på Eskön. Anna Wedin är där med en kaffekorg, ett glatt humör och trevlig samvaro. Vi träffas mellan kl. 14-16. Vårens datum: 23 januari, 20 februari, 19 mars, 16 april, 14 maj Välkomna!

Far och son odlar påskliljor i krukor utomhus.

Stilla veckan

Sista veckan i fastan kallas för stilla veckan. En del kallar den också för passionsveckan.

Soppluncher

Vi bjuder in till Soppluncher i Hamrånge kyrka och Hille församlingsgård. Soppa, bröd, kaffe & kaka kostar 60kr. Klicka på bilden eller texten för att se vårens datum.

Hille församlingsgård

Öppettider och telefonnummer till expeditionerna!

Besöks-och telefontider på expeditionen i Hille församlingsgård: Måndag kl. 13-15. Telefontid 10-15, lunchstängt 12-13.30. Onsdag kl. 13.30-16. Fredag kl. 10-15, lunchstängt: 12-13.30. Besökstid på expeditionen i kyrkans hus i Bergby: Måndagar kl 10-12. Pastoratets expedition nås via telefon 026-635030 & 0297-572090

Ombyggnation i Hille kyrka

Vi bygger om i Hille kyrka och fr o m den 4 mars kommer toaletterna att vara ur bruk. Arbetet kommer troligen att pågå hela mars månad. Det finns toaletter i församlingsgården och utvändigt i källarplanet av församlingsgården. Vi ber er ha förståelse för stöket.

"Jag är inte konfirmerad"

Lugn - det kan vi fixa! Är du intresserad av vuxen-konfirmation? Hör av dig till prästen Erika Ersholt. erika.ersholt@svenskakyrkan.se telefonnummer: 0722128251

Musik i vår

Våra körer övar troget varje vecka. Här kommer några tillfällen där du kan höra dem sjunga under våren. Hamrånge kyrkokör sjunger i gudstjänsterna i Hamrånge kyrka den 31 mars och 19 maj. De medverkar också vid konserten för Börje Salmings ALS-stiftelse den 14 juni. Kören bjuder också in till Sommarkonsert i Hamrånge kyrka den 23 juni kl. 16.00. Ad Astra bjuder in till vårkonsert den 26 maj i Hille kyrka där de tillsammans med kören Opalen sjunger bl.a. Bob Chilcott´s "A Little Jazz Mass". Sjung av hjärtat-kören har musikkafé med schlagertema tisdagen den 28 maj. Platsen är Hille församlingsgård. Hille kyrkokör avslutar sin termin med en sommarkonsert i Hille kyrka den 8 juni. Välkomna!

En person som kommit fram till en gammal kyrka håller en mobiltelefon i handen. På skärmen visas information om kyrkan.

Appen Kyrkguiden

Appen Kyrkguiden hjälper dig hitta till våra kyrkor. I kalendern finns aktuella gudstjänster, konserter och andra evenemang. Appen är gratis och finns för både iPhone och Android.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben