Foto: Nadine Minner

Näsby Fellingsbro församlingar

Välkommen till Näsby Fellingsbro församlingar! Här kan du läsa vårt gudstjänstschema, om våra olika verksamheter för vuxna såväl som för barn, samt hitta kontaktuppgifter till vår personal.

Närbild på en utslagen påsklilja.

Påskens gudstjänster

Välkommen att fira påskens mysterium från mörker till ljus, genom död till liv!

Sommaräng med lavendel.

Sommarmusik 2024

Sommaren 2024 har vi glädjen att bjuda in till sex fina tillfällen med musik i olika genrer. Det blir lokalt och internationellt, klassiskt, jazz och folkmusik. Varmt välkomna till sommarmusiken 2024! Vi presenterar programmet allt eftersom.

Renoveringen av Fellingsbro kyrka

Fellingsbro kyrka stängd för renovering

Fellingsbro kyrka är stängd på grund av skador i innertaket. Tisdagen den 23 maj beslöt kyrkoherden i Näsby Fellingsbro pastorat, att med omedelbar verkan stänga Fellingsbro kyrka. Stängningen beror på att det innebär en säkerhetsrisk att vistas i kyrkan. Arbete pågår med att projektera för den renovering som måste göras. Nu har du möjlighet att bidra genom den renoveringsfond som har startats.

Informationsmöte om Fellingsbro kyrka 27 februari OBS! Ny tid!

Informationsmöte om Fellingsbro kyrka 27/2 kl 18.00 på S:t Olofsgården, Doktorsvägen 6 i Fellingsbro. Välkomna på informationsmöte om stängningen och renoveringen av Fellingsbro kyrka. Vi kommer berätta om vad som hänt och hur vi kommer gå vidare för att så snart som möjligt kunna ta kyrkan i bruk igen. Det kommer även ges möjlighet att ställa frågor. Medverkar gör Per Kallin Pålsson (kyrkoherde), Tomas Ericsson (Ordförande Kyrkogårds- och Fastighetsutskottet) samt Jonas Ahlin (fastighetssamordnare i Bergslagens kontrakt). Välkomna!

Frågor och svar om Fellingsbro kyrka

Vi får många frågor från församlingsbor om renoveringen av Fellingsbro kyrka. Här svarar vi på några av de vanligaste frågorna.

Vill du bidra till takrenoveringen?

Swisha ditt bidrag till 123-285 73 57

Våra kyrkor är en gemensam kulturskatt, ett ovärderligt arv som i alla tider har använts och utvecklats för att möta nya behov.
Varje år får Svenska kyrkan kyrkoantikvarisk ersättning från staten för att vårda och underhålla kyrkobyggnaderna på rätt sätt.
Ersättningen täcker ungefär hälften av kostnaderna, resten står församlingarna själva för. Kostnaderna för att renovera taket i Fellingsbro kyrka kommer att bli omfattande. Med ditt bidrag kan vi välkomna människor till Fellingsbro kyrka även i framtiden. Tack för ditt bidrag!

En kyrkogårdsarbetare i gula varselkläder vattnar blommorna på en gravplats.

Lediga tjänster - säsongsarbetare 100%

Strax utanför Örebro där Bergslagen möter Mälardalen ligger Näsby Fellingsbro församlingar. Vi söker en säsongsarbetare 100%

Några mammor sitter i en ring på golvet med sina bebisar. En bebis tittar nyfiket på ett levande ljus som står i mitten.

Barn och Ungdom

Näsby Fellingsbro församlingar erbjuder olika verksamheter både för barn och för barn och vuxna tillsammans. Mer information om respektive verksamhet samt när du kan besöka oss hittar du under flikarna.

Närbild på två personer som håller hand. I bakgrunden håller fler par varandra i hand.

Gemenskap

Vi har verksamhet för alla åldrar. Här kan du läsa mer om våra olika grupper och vem du kan kontakta om du vill veta mer i Frövi respektive Fellingsbro!

Sjung i våra körer!

Näsby Fellingsbro församlingar har ett rikt körliv med flera körer att välja på för dig som vill sjunga tillsammans med andra. Läs mer här!

Ett nygift par står utanför kyrkan. Bruden har en liten flicka i famnen.

Livets högtider

Näsby Fellingsbro församlingar finns för dig i alla livets skiftningar. Välkommen att boka Dop, anmäla dig till Konfirmation, boka Vigsel eller Begravning.

Diakoni

Diakoni är kyrkans sociala arbete - men också så mycket mer!

Begravningsverksamhet och kyrkogårdar

På våra kyrkogårdar finns det både kristna begravningsplatser och begravningsplatser för andra religioner.

En manlig präst sitter i en soffa med en mobiltelefon i handen och hörlurar i öronen.

Kontakt

Undrar du om någon av våra verksamheter? Behöver du någon att prata med? Behöver du hjälp? Här hittar du församlingens olika adresser samt kontaktuppgifter direkt till personal. Välkommen att höra av dig!

En lapp med texten Bli medlem

Medlemskap: en god investering!

Som medlem är du med och bidrar med dina resurser på flera sätt. Välkommen med!

Expedition
Foto: Alex Giacomini /Ikon

Pastorsexpedition

Besök Pastorsexpeditionen Fellingsbro