Tecknad illustration. På en tegelvägg står det Gu va kul, i graffiti-stil.

Ungdomskväll

Ungdomsgruppen – Svenska Kyrkans Unga. Kom du också!

Vi är ungdomar från 14 år och uppåt som i församlingens ungdomsverksamhet hittat en gemenskap där vi kan koppla av och vara oss själva.

En gemenskap där vi strävar efter att inte värdera varandra efter prestation, utseende, sexuell läggning, ekonomi, studieresultat eller liknande. Några kallar sig troende, några gör det inte.  Här finns plats för skratt och gråt, vi åker på läger ibland, några har ledaruppdrag i konfirmandarbetet.

Vi börjar kvällen med en stund i kyrkan kl 18.00.  Där samlas vi kring tända ljus, firar nattvard, sjunger någon av älsklingspsalmerna och delar några tankar om tro och livet.
Därefter går vi över till Hardeska villan brevid Församlingsgården.
Att chilla i sofforna med en kopp kaffe eller te är viktigt. Att få tid att ”bara vara” är värdefullt. Ibland har vi något på programmet t ex en gästföreläsare, ett studiebesök, vi bakar eller ser kanske en film. Spel och lekar kan också dyka upp.

Vi tror och hoppas att vår gemenskap är öppen och att du som kommer hit ska känna dig sedd och hörd och trivas här. Det finns stort utrymme för deltagarna att vara med och forma verksamheten.

Vi har bytt lokal

Från hösten -21 träffas vi i Harderska villan intill Fresta kyrka och Församlingsgård.

Välkommen!